본문 바로가기 대메뉴 바로가기

연구/발표 논문

수행 연구

환자의 죽음을 대하는 의료진의 '임종과 애도' 매뉴얼(사례집) 개발

  • 연구 수행 기간 : 2018년 3월 1일 ~ 2020년 2월 28일 (한국연구재단 신진연구)
  • 연구 책임자 : 김재명 교수

의료인문학 교육의 구현 수단으로써 이야기 활용 방법론

  • 연구 수행 기간 : 2018년 5월 1일 ~ 2021년 4월 30일 (2018년도 인문사회분야 저술 출판 지원 사업)
  • 연구 책임자 : 박용익 교수

발표 논문

1. The Effect of Recorded Video Monitoring upon Students' Self-Assessment about Patient-Physician Interaction after Taking Their Clinical Performance Examination. Korean Med Educ. 2017;19(2):83-89.2. What kind of feedback do medical students want? Korean J Med Educ. 2014;26(3):231-234.3. What do faculties need most in a faculty development program? Korean J Med Educ. 2014;26(2):137-141.4. Using a medical volunteer program to motivate medical freshmen Korean J Med Educ. 2013;25(3):239-243.5. Effects of Self-esteem and Academic Stress on Depression in Korean Students in Health Care Professions J Korean Acad Psychiatr Ment Health Nurs Vol. 22 No. 1, 56-64, March 20136. How to Get Students Actively Involved in Course Development: An Experience in Developing and Implementing a Mentoring Program for Medical Students Korean J Med Educ. 2013;25(2):157-165.7. Mental Health and Coping Strategies among Medical Students Korean J Med Educ. 2012;24(1):55-63.